От 2008 година даваме времето и страстта си с една цел – качествен, функционален и красив дизайн. Някои от нас го наричат истински дизайн. Такъв, какъвто трябва да бъде. Макар тази сериозна заявка да звучи нескромно имаме основание за нея. Вярваме, че всеки пиксел трябва да е на мястото си, а това е рядкост. В днешната дигитална джунгла, пълна с визуален шум, боза от изкуствен интелект и набързо скалъпени дизайни е по-важно от всякога едно студио да се придържа към идеите си, към корените и силата си.
В този дух, с много идеи и разсънени усмивки, седнахме в една хладна януарска утрин с чаша ароматно кафе. Разговорът беше обикновен, неангажиращ и типичен, но общата идея си проправяше път към повърхността. „Доволни ли сме от сегашния сайт? Не е ли време за нещо ново?“ Да, мина доста време, много неща се промениха, много тенденции изгряха и залязаха, изтече много вода и много клиенти дойдоха и останаха доволни. Моментът, обаче, бе настъпил. Типичната искра на дизайнерска възбуда беше запалила огън, който не угасна. Започнахме да говорим за елементи и технологии, които искаме да имплементираме. За стилове, цветове, типография. Не отне много време за да решим, че можем да изградим нещо ново, нещо специално, нещо истинско.
Винаги сме смятали, че добрата идея е като красиво овощно дръвче. Отнема време за да покълне, да израсне, да разцъфти и да даде своите плодове. Но когато това стане, то си струва всяко усилие, защото те са по-вкусни от всичко друго за един дизайнер. Е, моментът настъпи и новият сайт на pixelhouse.bg е плодът на много усилия, много труд и много дълги разговори.
Заложихме на това, което знаем, че харесваме. Тенденциите понякога са мимолетни, но вкусът е вечен. Та какво харесваме? Смела типография, минимализъм, красиви визуализации и … умело приложени стъклени ефекти (glassmorphism). И не, любовта ни към този ефект не е плод на новия интерфейс на Apple, а дълголетно приплъзване към стила. За наш късмет тенденцията пое своя свеж дъх популярност паралелно с разработката ни. Анимациите и ефектите бяха следващата стъпка. Направихме я смело и със замах, но без да прекаляваме. Добрият баланс между потребителското преживяване и красивата визия ни придържаше в правия път, когато се отклонявахме с някоя щура идея. Такива имаше много. В един дизайн процес винаги съществуват. Важното е да ги разпознаваш, преди да са превърнали начинанието в кошмар.
По повод кампанията за 16-годишнината ни през изминалата 2024 изпробвахме един смел нов цвят, който отново беше на дневен ред. Ярък, наситен жълто-зелен нюанс, който може да се нарече „неонов лайм“ или както авторът на тази статия реши да го кръсти – New Age Lime. Нова епоха, не звучи ли вдъхновяващо? Присъствието му в новия ни уеб сайт е точно толкова, че да вдъхне чувството за нещо свежо, ново, интригуващо. Досущ като няколко капки лайм в приятен летен коктейл. Привлича вниманието, но не по неприятен начин. Кара човек да съсредоточи поглед и да усети енергията, а от нея имаме в изобилие.
Един топъл следобед, след внезапно хрумване и няколко бързи разработки се роди идеята за ново лого. В крайна сметка чувството за нещо ново не ни беше напускало от известно време нали така? Защо да не го яхнем и да видим накъде ще ни отведе? А и в крайна сметка, много от клиентите ни са ни търсили точно заради ребрандинг на лого и вдъхване на нов живот на бранда им. Тук винаги сме били в свои води и знаем какво да пипнем или заменим за да бъде успешен ребрандинга. Логата не са като уеб сайтовете. Знаем го добре. Те живеят доста по-дълбоко в недрата на един бранд, а промяната им предизвиква смесени чувства в повечето случаи. Моментът, обаче, бе настъпил – и за това. Идеите не бяха малко. Тези, които останаха на чертожната дъска просто нямаха духа на нещо специално, истинско. Не беше лесно. Когато си свикнал да виждаш символа в логото, който определя принадлежността ти всеки ден, той става като втори дом. А Pixel House винаги е бил дом. На идеи и емоции, но най-вече – на красив, изчистен и ясен дизайн.
Традиционната къща в логото беше заменена от нов, смел логомарк, запазвайки пикселите по минималистичен начин. Белите линии и симетричната структура носят усещане за ред, баланс и стабилност – качества, без които добрият дизайн не може да съществува. Качества, които ние самите култивираме всеки ден. Идеята зад тази идентичност на логото ни вдъхнови. Обновихме и пропорциите на типографията, изчиствайки оптичния баланс, както и стила на слогана.
Създадохме лого, което да бъде разпознаваемо навсякъде – от екрана на смартфон до билборд в центъра на града, колкото и изтъркано да звучи. Гордеем се с постигнатото и смятаме, че визуалното послание е ясно. Pixel House Studio е място, където всяка идея получава своята форма, а всеки пиксел е на правилното място.
Избрахме смела посока на новото си лого, в която нямаме търпение да вървим и да открием какво се крие зад следващия завой. Вярваме, че промяната е хубаво нещо. Още по-хубаво обаче, е когато тя се случва не по задължение, а заредена от свежи идеи и онази специална искра, която проблясва във всеки дизайнер. Имахме привилегията да я съхраним и развием.
Надяваме се резултатът да ви хареса!