04 сеп. Интервю със Светлана Цонева за Сайт на годината 2018
По повод поканата на Светлана Цонева за жури в Сайт на годината 2018 ви предлагаме да прочетете повече от кухнята на Пиксел Хаусе и какви са критерийте по които тя ще оценява проектите.
Как Светлана и дизайнът се откриха? Разкажи ни, моля.
Дизайнът винаги е бил част от живота ми. Не сме се търсили, просто трябваше да поработя здраво, да ме приемат на правилните места и да се развивам пълноценно в тази насока.
Рисувам от много малка и благодаря на родителите ми, които винаги са подкрепяли и развивали този ми интерес. Започнах от паралелка с рисуване през художествената гимназия в гр. Казанлък – Промишлен дизайн, а след това вече пътят беше лесен – имах ясна насока и знаех, че това е моето амплоа, нещото, което ме вълнува и вдъхновява.
Като естествено продължение на тази моя страст завърших Визуални изкуства в НБУ.
Разбира се, всички предмети, свързани с дизайна ми бяха любими, но в университета имах възможността да се отдам и на едно ново предизвикателство – Уеб дизайн. От любопитство започнах да се интересувам и да търся повече информация в тази насока, да тествам наученото. В един момент създавах сайтове за собствено удоволствие и като на шега, докато се уча, а в следващия момент стартираха поръчки от клиенти за сайтове.
С доста бачкане натрупах опит и се фокусирах в три направления – брандове, уеб дизайн и графичен дизайн.
Уверена съм, че това си е моят път и нищо от случилото се не е било случайно. Най-хубавото е да правиш това, което обичаш, което те вдъхновява всеки ден, а хората да ти плащат за него.
“Изберете работа, която обичате и никога няма да ви се налага да работите и ден в живота си.” Клишетата са клишета, защото са доказано верни.
А кога и как се „роди“ Pixel House?
Pixel House се роди точно преди 10 години в началото на голямата криза през 2008. Реших, че е време да се заема с нещо мое. Вече работих за различни клиенти след работно време, но започна да става трудно цял ден на работа и след това до 2-3 часа през нощта – другата работа. Назря моментът да взема решението, че това не може да продължава в този му вид.
Когато не гледаш телевизия е доста по-лесно да бъдеш смел в решенията си. Макар че всички ме предупреждаваха, че сега моментът не е подходящ за подобно начинание, аз бях убедена, че са облъчени от новините и всичко това е много пресилено, че криза няма да има.
Е, не беше точно така.
Въпреки всичко в този труден период се роди Pixel House.
Създаването на компанията беше и един от първите ми уроци за изграждането на бранд в пълния му вид – от избора на името, до лого, мисия и цели, послание на марката и визия. Минах през много имена и постоянно разпитвах приятелите си това как им звучи, какво мислят и т.н. Тогава не знаех, че правя проучване 🙂 След дълго търсене на подходящо име на бранда най-накрая просто осъзнах, че име имах още преди и да си помисля, че ще си правя компания. Дипломната ми работа за магистратурата ми по Арт мениджмънт беше за пространство свързано с представяне и промотиране на дигиталните изкуства и се казваше Pixel House. Направих отново проучването си, но вече и аз бях убедена, че няма по-подходящо име за това, което исках да изградя. Към днешния ден съм все така уверена в това.
Имаш ли свои тайни за по-оптимална и добра работа, когато имаш ново задание? Кое е най-важното, за да се случат нещата добре?
Комуникацията между клиент и изпълнител е един от фундаментите на качествения краен резултат. За да стартираме един проект и той да бъде успешен, е нужно да следваме изградения вече процес на работа. Така няма хаос в работата и следваме стъпките на създаването. През последните години положихме много усилия да изградим именно процеса на работа, който е валиден не само за конкретен проект, а е в основата на успешния, работещ продукт. Всяко звено в процеса е важно, но работата с клиента е основополагаща. Клиентът трябва да е в течение на случващото се като негова основна брънка. За нас е важно да работим в синхрон с поръчителя на проекта и той да има своята информирана роля в процеса. Така че клиентът е значима част от нашия екип. Това, освен че ни провокира да се развиваме, да виждаме различни гледни точки, е много зареждащо и постоянно ни учи на нови неща.
За различните услуги, които предлагаме бих унифицирала следните основни стъпки, които са се доказали като успешни и работещи:
- Започваме с ясно изграден бриф на заданието
- Провеждаме разговор с клиента и допълваме картинката
- Проучване на база информацията, която имаме
- Създаване на структура
- Първи прототипи
- Презентиране и коментари от клиента
- Създаване на дизайна
- Коментари от клиента
- Финални файлове
- Завършване на проекта
Вярвам в тази доказала се през годините система. От опит мога да споделя, че когато пренебрегнем някои от етапите на процеса на работа, било то заради клиента или заради сроковете на проекта, накрая винаги съжаляваме за направения компромис.
Моят съвет е: Следвайте стъпките си и не нарушавайте процесите си на работа, защото това по-скоро би довело до незавършен и неизпипан краен резултат. Не правете компромиси с качеството си на работа, а етапите на изграждане на един проект са основата на добре свършена работа.
Какво очакваш като жури в Сайт на годината?
Очаквам да видя проекти, които са на едно високо ниво. С грабващ дизайн, подредена структура и добър UX. Да са интуитивни и лесни за навигация, с елегантни акценти и препратки към вътрешността на сайта. С лесен достъп до основните услуги / продукти / послание и хармония в целия проект. Ясна и изчистена комуникация на бранда и посланията, които иска да комуникира със своите клиенти. Да те завладее от пръв поглед и да бъде имаш желание да разгледаш целия проект и да научиш повече за бранда.
Какво пожелаваш на участниците?
Пожелавам им да не спират да търсят и да се развиват. Да бъдат любопитни като деца за нови предизвикателства и да не се страхуват да тестват и създават. Успех в начинанията и конкурса!
Източник: https://bgweb.bg/